diumenge, 16 de gener de 2011

La carxofa i la vinya, referents d'avui i d'ahir

Passat dimarts, el web Interempresas publicava un reportatge al voltant de la diversitat de Denominacions d'Origen i d'Indicacions Geogràfiques Protegides de fruites, hortalisses, llegums... En el text, el nom de Benicarló apareix en diverses ocasions. Una d'elles, com a Denominació d'Origen de la carxofa, en un mapa que aplega les diverses DO de l'Estat espanyol.

En l'altra, es recordava el paper vitivinícola de la ciutat durant els segles XX i XXI. Un fragment:

Hasta esa fecha, los vinos de Burdeos con frecuencia se mezclaban con otros importados del sur de Europa (en algunos casos del País Valenciano, y anteriormente del Priorato tarraconense) ya fuera por cosechas escasas, por necesidades de una garantía ofrecida por una alta graduación, mucho cuerpo o la riqueza en taninos. Destacan los vinos de Benicarló y Alicante (el Carlón y Alicant) en el País Valenciano, y también los del Priorato, viejas y robustas vides que crecen y nacen en el interior de la provincia de Tarragona. Más tarde los de Túnez y Argelia.

Pero aún estaba por llegar una plaga mayor que la del 1855. Ocurrió en el año 1869, cuando la filoxera destruyó el 99 % del viñedo europeo. Este hecho retrasó el proceso legislativo de la DO hasta que, superada la crisis, el gobierno francés creó la Ley de las Denominaciones de Origen y el Institut National des Apellations d’Origen.


I és que no es pot negar el paper que ha tingut, i té, Benicarló, com a productor agrari valencià.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada